6KIO staat voor ‘Kind In Ontwikkeling’

De stichting is in 2001 opgericht door ouders van een gehandicapt kind. In Augustus 2003 zijn we gestart met het bieden van zorg aan 2 kinderen. Inmiddels hebben we zo’n 140 cliënten en werken er ruim 100 medewerkers bij KIO. We zijn er ook niet meer alleen voor kinderen; onze jongste cliënt is 1 jaar en onze oudste is pas 60 geworden!

Kleinschalige en vraaggestuurde zorg

Wij staan voor intensieve zorg in kleine groepen. Dit betekent dat een groepje kinderen bij de dagopvang uit maximaal 4 of 5  kinderen bestaat. Wij denken dat een kleine groepsgrootte een voorwaarde is om kinderen met een beperking tot ontwikkeling te laten komen. Ons doel is dat de kinderen zich veilig en begrepen voelen.

Het betekent ook dat wij woonlocaties hebben die bestaan uit kleine groepen.

Wij werken uitsluitend vraaggestuurd! Zo zijn onze dagcentra in Heinkenszand, Ovezande en Lewedorp ontstaan, maar ook onze logeer en woon locaties.

Ons zorgaanbod beweegt ook mee en bestaat momenteel uit:

• dagopvang
  • dagbehandeling
  • naschoolse opvang
  • logeren
  • vakantieopvang
  • zaterdag opvang
  • ambulante begeleiding
  • behandeling
  • persoonlijke verzorging
  • verpleging
  • wonen

jassenWe zijn sinds 2005 toegelaten als AWBZ instelling en inmiddels voor de WLZ  en bieden zorg op basis van Zorg in Natura en PGB. Inmiddels doen wij dit ook voor bijna alle gemeenten in Zeeland!

Stichting KIO is gecertificeerd volgens ISO- nen sinds begin 2013.

Contact

Als u vragen heeft of eens vrijblijvend wilt komen kijken, kunt u altijd contact met ons opnemen. Wij staan u graag te woord!