Locaties

Dagcentra voor kinderen en (jong) volwassenen met een of meerdere beperkingen

• Van der Biltplein 4-6, Heinkenszand
  • Basisschool de Leeuwerik, Zandkreekstraat 35, Lewedorp
  • Koek&Leut,  Dorpsplein 46, 4443 AG Nisse ( open per 8 nov 2019)
  • Molen de Blazekop, Molenweg 3 A, Ovezande

In de dagcentra werken we in kleine groepen van 3 tot maximaal 6 cliënten per groep. Binnen 6 weken na aanvang zorg worden de zorgafspraken vast gelegd in een zorgplan. De gestelde doelen zijn gericht op ontwikkeling en activering. De groepen worden samengesteld op basis van de overeenkomsten in de zorgvragen van de cliënten. Het plaatsen gaat in samenspraak met ouders en betrokkenen.

Methodes: Wij hebben kennis van diverse methodes zoals Carla Vlaskamp, Discrete trial training, Kleine stapjes, enz. Maar wij hangen geen enkele methode eenzijdig aan. Elke persoon is uniek en verdient dat wij met een open blik kijken naar wat deze persoon nodig heeft. Daarom neemt beeldvorming een grote rol bij ons in. Op die manier proberen wij het beeld van een kind / jongere helder te krijgen zodat we ons zorgaanbod daar zo goed mogelijk op aan kunnen sluiten.

Werklocatie:

Bij Molen de Blazekop in Ovezande zijn wij twee jaar geleden gestart met dagbesteding voor (jong) volwassenen met een beperking. Dagelijks zijn wij op deze locatie met een groep cliënten aan het werk. We hebben er een prachtige horecakeuken, kunnen er onze eigen koekjes bakken  We zorgen er voor de dieren en onderhouden de tuin. Ook zijn de B&B huisjes in gebruik genomen. Het buitenterrein is nog verder  in ontwikkeling. Wij hopen er nog een werkschuur te realiseren om met hout te kunnen werken. Tevens zijn er wensen voor een stukje beweegtuin en nog wat dieren verblijven zoals een volière.

Woonlocaties:

• Diverse appartementen in Goes, Heinkenszand, Middelburg
  • Sleutelbloemstraat 15-31, Heinkenszand ( groepswonen appartementen volwassenen)
  • Sleutelbloemstraat 11-13, Heinkenszand ( groepswonen kinderen)
  • Bieslookstraat, Heinkenszand ( logeren kinderen)
  • Leeuwerikhof, Heinkenszand (groepswonen kinderen )